Originalnost je najveći uspeh za ljude koji kreiraju sadržaje

11. septembar 2025.

Originalnost je najveći uspeh za ljude koji kreiraju sadržaje

U eri kada su društvene mreže i brojne online platforme preplavljene sadržajem, jedno pitanje postaje ključno: šta nas izdvaja od ostalih? Odgovor je jednostavan – originalnost. Tu dolazimo i do problema, jer recikliranje i oponašanje drugih je široko rasprostranjena „bolest“. I sad još došao AI i „reciklaža“ je postala glavni trend. Ne treba da pišu oni koji to nisu radili ranije. Za one koji nisu pisali onako na prvu preporučujem stvaranje mikro sadržaja, tj formata namenjenog društvenim mrežama, pa kroz to polako doći do bloga. Ne verujte svima koji kažu da je video jedina opcija i da ljudi ne čitaju. Iako u tome ima dosta istine.

Zašto je originalnost važna?

Originalan sadržaj je ono što nas čini prepoznatljivima. On gradi poverenje, pokazuje našu autentičnost i daje publici razlog da se vrati. Kopije, plagijati i reciklirane ideje možda mogu privući pažnju na kratko, ali publika brzo prepozna kada nema iskrene vrednosti iza onoga što delimo. Eto još jednog termina iskrenost, treba se baviti onim što volimo. I taj sadržaj može da ima i manju ciljnu grupu, ali bitno je da imate priču koja nekog „trigeruje“, a možete pisati iz „ljubavi“ bez neke jasne mete i to čak može biti veoma interesantno jer publika ne kreira kvalitet i ne zna često šta je to, već to čine autori sadržaja. Zamislite da je neko rekao Ivi Andriću, Pol Osteru, Dostojevskom….Da radi po „šablonu“…..Znači mi kreiramo trend, a ne oni koji samo prate.

Originalnost je i najbolja zaštita od toga da budemo „samo još jedan profil“ u moru drugih. Kada donesemo svoj pogled na svet, svoju priču, svoj ton – ljudi to osećaju i povezuju se sa nama na dubljem nivou.

Originalnost kao strateška prednost

Za kreatore sadržaja, bilo da su to blogeri, podkasteri, YouTube kreatori ili brendovi, originalnost je svojevrsni kapital. Ona pre svega:

  • Privlači pravu publiku – ljude koji dele naše vrednosti.
  • Stvara lojalnost – jer publika prati nas, a ne generički sadržaj.
  • Podiže autoritet – jer originalne ideje postaju referenca drugima.

U marketingu, to znači i bolju vidljivost: algoritmi vole sveže, unikatne materijale, a saradnici i mediji rado dele nešto što se ne može pronaći na svakom drugom sajtu.

Kako gajiti i razvijati originalnost

Originalnost se ne dešava slučajno. Ona zahteva:

  • Kontinuirano učenje – čitanje, istraživanje i praćenje trendova. I ne samo čitanje usko stručnog štiva već sveee, da dobijete širinu, od Ane Karenjine do modernih domaćih i stranih autora.
  • Lično iskustvo – jer publika voli lične priče i praktične primere. Prenesete prosto svoju praksu u ono što dajete drugima.
  • Kreativnu disciplinu – rad na tome da svaka objava ima tvoj lični pečat. To mogu za početak biti vizali koji imaju namenu za određene tipove sadržaja, kada posetioc vaših kanala vidi vizal da zna da li je članak, neki savet ili nešto treće.

Ne mora svaka ideja da bude potpuno nova, ali može biti tvoja verzija. Originalnost često nastaje kada već poznate koncepte obojimo svojim iskustvom, humorom ili unikatnim pristupom. Čak i ako malo „pozajmš“ ideju provuci je kroz prizmu svog iskustva „iskoristi“ je nemoj je klonirati tj iskopirati onako bukvalno.

Sloboda (originalnost) ili ništa

Originalnost nije samo stil – ona je najveći uspeh koji kreator sadržaja može da postigne. U svetu koji sve više liči na „copy-paste“ fabriku, biti originalan znači biti hrabar, autentičan i dosledan sebi. A to je put koji vodi ka dugoročnoj prepoznatljivosti i uticaju.

Zato ako niste originalni i to znate ili ako ne želite da priznate svesno osećate, krenite da radite na tome. Unapredite se u veštinama koje će pospešiti originalost, čitajte, družite se sa onima od kojih možete nešto da naučite. Svoje iskustvo „pretvorite“ u originalnost, potrudite se da prepoznate svoje talente i tu briljirajte. Ne moramo svi da budemo cirkusanti, ne moramo svi da pravimo banalan sadržaj koji će možda biti viralan, ali besmislen, tj možda ne i besmislen, ali bez suštinske poruke i bez suštinskog kvaliteta.

Živimo u vreme senzacionalizma i spektakla, no prave vrednosti i u globalu nisu bile „ukus“ većine, zbog toga nemojte ići ispod nivoa koji je granica „vašeg ukusa“. Samo budite autentični i originalni tako što ćete biti ono što jeste, a ne bazirati sve na ukusu većine. Verujte većina nema ukus i ako treba vi naučite publiku šta je ono što je dobro, jer Vi kreirate, isporučite prave vrednosti!

Komentari

Napišite odgovor ili komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


© Slobodan Mirić - Dnevnik jednog programera