Zašto je najbolje da marketing radiš sam (ili in-house ako imaš firmu)

20. septembar 2025.

Zašto je najbolje da marketing radiš sam (ili in-house ako imaš firmu)

U današnje vreme, kada postoji bezbroj agencija, freelancera i “guru” kurseva koji nude instant rešenja, lako je pomisliti da je dovoljno da outsorsuješ marketing i problem je rešen. Međutim, iskustvo pokazuje da niko ne poznaje tvoj biznis bolje od tebe – i zato je najefikasniji marketing onaj koji dolazi iznutra.

Ja sam morao da potpuno uđem u marketing da se ne bih „mučio“ sa prodajom svojih usluga jer oni koji prodaju, neka agencija ne može nikada da uđe u dubinu proglematike kao ja, koji o tome razmišlja noć i dan…..

U nastavku ti donosim detaljnije razloge zašto je dugoročno pametnije investirati u sopstveni marketing tim, ili makar u svoje lično znanje i angažovanje.

Autentičnost brenda je tvoja najveća prednost

Tvoj brend nije samo logo i slogan – to je priča, ton komunikacije i vrednosti koje prenosiš. Kada ti ili tvoj tim kreirate sadržaj – od blogova i newslettera do Instagram Reels videa – taj sadržaj nosi tvoju energiju i autentičnost. Publika to prepoznaje i mnogo lakše gradi poverenje. Agencije i spoljni saradnici, ma koliko bili stručni, ne mogu uvek pogoditi ton i kontekst koji tvoj biznis čini posebnim. Potrebno im je vreme da upoznaju brend, a često i dodatni brifinzi i revizije, što usporava proces. No nije nemoguće, ali je sporiji put kada nekome pokušavaš „ubaciti“ svoju viziju u glavu.

Brža reakcija i fleksibilnost

Svet marketinga se menja iz dana u dan. Ako se pojavi novi trend, izazov na mrežama ili prilika da iskoristiš aktuelni događaj, tvoj tim može reagovati odmah. In-house pristup ti daje slobodu da testiraš ideje, menjaš vizuale, dodaješ popuste i prilagođavaš kampanje bez čekanja na agencijske sastanke i izveštaje. Brzina reakcije često je ključna razlika između uspešne i propuštene kampanje.

Dugoročno povoljnije i održivije

Iako angažovanje agencije na prvi pogled deluje kao ušteda, na duže staze ulaganje u sopstveni marketing tim ili makar u svoje znanje, višestruko se isplati. Znanje i veštine ostaju unutar firme, a svaki sledeći projekat se realizuje brže i sa manje troškova. Takođe, kada znaš principe marketinga, mnogo bolje možeš da kontrolišeš rezultate i optimizuješ budžet.

Direktna komunikacija sa publikom

Ljudi ne žele da komuniciraju sa bezličnim brendom – oni žele da znaju ko stoji iza njega. Kada lično komuniciraš sa svojom publikom, bilo kroz društvene mreže, newsletter ili video poruke, gradiš odnos i zajednicu. To vodi ka višem stepenu lojalnosti i češćim preporukama, što je najbolji marketing koji postoji. Na kraju ljudi sarađuju sa ljudima……

Kreativna sloboda i eksperimentisanje

In-house tim ti daje mogućnost da eksperimentišeš i radiš stvari na svoj način. Možeš da testiraš nove formate, da uključiš publiku u kreiranje sadržaja, da isprobaš humor ili netipičnu komunikaciju. Agencije su često opreznije, jer rade po standardima i procedurama klijenata. Tvoj tim može da ide korak dalje i napravi kampanju koja se pamti.

Uzmi stvar u svoje ruke

Agencije i spoljašnji saradnici imaju svoje mesto i svakako mogu biti odlična podrška kada ti treba specijalizovana ekspertiza – SEO, PPC, dizajn velikih kampanja. Ali strategija, poruke i pravac marketinga treba da dolaze iznutra. Ako nemaš resurse za ceo marketing tim, počni sam. Danas je lakše nego ikada naučiti osnove digitalnog marketinga, od vođenja društvenih mreža do analitike. Kada ti postaviš temelje, kasnije ćeš lakše uključiti stručnjake i skalirati biznis, a tvoj brend će ostati autentičan i prepoznatljiv.

Komentari

Napišite odgovor ili komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


© Slobodan Mirić - Dnevnik jednog programera