Prvi utisak više ne nastaje na sastanku – već na ekranu

14. maj 2025.

Prvi utisak više ne nastaje na sastanku – već na ekranu

Nekada se prvi kontakt sa firmom dešavao uživo – na sastanku, u kancelariji, ili možda na poslovnom događaju. Danas, taj trenutak je zamenjen nečim mnogo tišim, ali neuporedivo bržim – Google pretragom. Sama činjenica da jedna najobičnija objava na društvenim mrežama može biti i viralna i dopreti do vašeg potencijalnog saradnika ili klijenta je potpuno promenila pravila igre.

Pre nego što neko podigne slušalicu, napiše mejl ili zakuca na vaša vrata – proveriće vas na internetu. To nije trend. To je realnost. Ja prvi to radim, pripremim se prosto. Upravo mi kolega Petar iz Kragujevca poslao jedan sajt i ja mu baš pišem odgovor – nemaju ni jednu sliku tima i kancelarija, a nabrojali 10 ozbiljnih usluga….Pre neki dan sam držao predavanje u Nišu i rekao sam da neko ko mi nešto nudi, a nema veb-sajt imamo praktično šansu od 0% da mi to nešto proda. Taj link veb sajta prosto je prvi utisak koji se dešava pre kontakta uživo.

Digitalni izlog – vaš sajt, vaš profil, vaša prva šansa

Zamislite da prolazite pored izloga radnje. Ako je izlog neuredan, zastareo ili nema ništa što vas zaintrigira – nećete ni ući. Isto važi i za digitalni izlog – vašu prisutnost na internetu. Bilo da se radi o sajtu, LinkedIn profilu, Instagram stranici ili Google recenzijama – to je mesto gde ljudi donose odluke: da li ste vredni pažnje ili ne.

A te odluke donose se za manje od 10 sekundi.

Ne mora uopšte sajt biti najlepši na internetu, ne mora biti wow, ali mora biti fin, umincan, sa jasno predstavljenim ono što ste vi. Morate se predstaviti jako brzo. Mana društvenih mreža što to ne možete kako vi želite to određuje sam izgled platforme, jedino na vašem sajtu možete da se predstavite 100% onako kao vi želite i stvorite utisak.

Dobar sajt nije luksuz – to je osnova poverenja

Još uvek ima firmi koje sajt tretiraju kao luksuz – nešto što je „lepo imati“, ali nije ključno. Istina je potpuno suprotna. Sajt je danas digitalna kancelarija, prva tačka kontakta, i osnova poverenja. Ako ne ulažete u svoj sajt, šaljete poruku da ne ulažete ni u svoj brend, ni u svoje klijente.

Ko vas ne nađe na netu – ne postojite u njihovom svetu

Možda imate odličan proizvod. Možda nudite izuzetnu uslugu. Ali ako vas nije moguće lako pronaći, ako Google ne zna ko ste, a društvene mreže deluju kao da ste ih zaboravili – veliki deo vašeg potencijalnog tržišta vas nikada neće ni razmotriti. Ne zato što niste dobri, već zato što niste vidljivi.

Prisustvo na mreži ne znači samo „biti tu“

Nije dovoljno samo otvoriti profile i postaviti sajt. Ključ je u tome da ti kanali rade za vas. To znači redovno ažuriranje, jasno komunicirane poruke, dizajn koji odražava vašu profesionalnost i sadržaj koji pokazuje da razumete potrebe vaših klijenata.

Morate stvarati sadržaj – prosto kao pasulj.

Prvi utisak se više ne ostavlja rukovanjem

U eri interneta, prvi utisak se ostavlja – brzinom učitavanja sajta. Profesionalno prisustvo na mreži više nije dodatna vrednost, već osnovna valuta poverenja. Ako želite da vas tržište vidi ozbiljno – morate najpre vi da se pokažete ozbiljno, tamo gde vas najpre i traže – online.

To više nije teško 30ak evra hosting ( može i skuplje, ali uzimam prosek nekog običnog sajta ) i 10ak evra domen….Čak i lep sajt može lako, kupite neki lep dizaj i popunite sadržaj, mada predlažem prvo da napravite strukturu i po tome napravite sajt ili kupite neku WordPress temu. Možete ispod 100 evra da imate prelep sajt. Vaše je samo da nastavite da pišete na temu vaše ponude i nebo je granica.

Google favorizuje sajtove koji su korisni, pišite o proizvodima, uslugama, šta god da radite. Potrudite se, napravite dobre fotografije i ljudi će doći do vas prvo u pretrazi koja će biti kanal dolaska klijenata. Izgradite svoje prisustvo i uživajte u čarima interneta.

Komentari

Napišite odgovor ili komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


© Slobodan Mirić - Dnevnik jednog programera