Šta je šira slika u poslu u odnosu na website?

11. januar 2025.

Šta je šira slika u poslu u odnosu na website?

Šira slika u poslovanju podrazumeva posmatranje web sajta kao jednog dela sveukupne poslovne strategije, a ne kao samostalne celine. Nakon što je web sajt završen (tj neki deo posla i pre kretanja u rad na sajtu), potrebno je razmisliti o sledećim koracima kako bi sajt zaista zaživeo i postao koristan alat za poslovanje. Nabrojaću nekoliko ključnih oblasti koje su najvažnije nakon izrade sajta…

Svaka ova stavka će u narednom periodu dobiti svoj članak pa ću ovde sve linkovati jer svaka ova stavka zaslužuje više teksta, ali sam se odlučio za kratku opciju sa listom šta sve treba, a ko bude hteo više imaće za svaki podnaslov poseban članak na tu temu.

Kreiranje strategije sadržaja

  • Redovno pisanje i ažuriranje blogova, vesti, ili stranica sa relevantnim informacijama.
  • Kreiranje korisnog i vrednog sadržaja koji rešava probleme korisnika.
  • Fokus na SEO-friendly sadržaj za bolju vidljivost na pretraživačima.

SEO – optimizacija za pretraživače

  • Tehnička optimizacija sajta (brzina, mobilna prilagođenost, sigurnost).
  • Optimizacija ključnih reči i metapodataka za bolje pozicioniranje na Google-u.
  • Izgradnja povratnih linkova (backlinks) kroz saradnju sa relevantnim sajtovima.

Društvene mreže i sadržaj za deljenje

  • Promocija stranica i sadržaja sajta putem društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn).
  • Kreiranje vizuelno privlačnog sadržaja (grafike, video zapisi).
  • Aktivno učestvovanje u razgovorima i grupama koje se tiču vašeg poslovanja.

Email marketing

  • Kreiranje email liste posetilaca sajta i potencijalnih klijenata.
  • Redovno slanje newslettera sa korisnim informacijama, ponudama ili novostima.
  • Automatizacija email kampanja za veću efikasnost.

Plaćeno oglašavanje (Ads)

  • Korisno za brzo privlačenje posetilaca, ali treba biti pažljiv i strateški raditi.
  • Postavljanje jasnih ciljeva i praćenje rezultata kako bi oglašavanje bilo isplativo.
  • Kombinacija Google Ads, društvenih mreža i remarketing kampanja.

Analitika i praćenje podataka

  • Postavljanje alata poput Google Analytics-a za praćenje posetilaca.
  • Analiza podataka kako biste razumeli ponašanje korisnika i optimizovali sajt.
  • Eksperimentisanje sa A/B testovima za poboljšanje konverzija.

Umrežavanje i saradnja

  • Povezivanje sa drugim relevantnim biznisima i zajednicama.
  • Gostovanje na blogovima, podkastima ili drugim platformama radi promocije brenda.
  • Organizacija ili učešće u događajima koji mogu privući publiku.

Briga o korisnicima

  • Implementacija live chata, FAQ stranice, i brzih odgovora na upite.
  • Prikupljanje povratnih informacija od korisnika i njihova implementacija.
  • Pružanje dodatne vrednosti korisnicima kroz vodiče, resurse ili edukaciju.

Izgradnja brenda i reputacije

  • Fokus na jedinstvenu vrednost (USP – Unique Selling Proposition).
  • Dosledna vizuelna i verbalna komunikacija na svim kanalima.
  • Upravljanje online reputacijom (odgovaranje na recenzije i komentare).

Web sajt je osnova, ali njegovo dugoročno oživljavanje zavisi od toga kako ga uključujete u širi ekosistem digitalnog marketinga, odnosa s klijentima i strategije poslovnog razvoja. Tako da o sajtu nemojte razmišljati kao o jednoj posebnoj stavci već kao deo strategije gde je sajt vaše lično web mesto na kome se povezujete sa onima koji vam trebaju.

Komentari

Napišite odgovor ili komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


© Slobodan Mirić - Dnevnik jednog programera