Da li AI alati rešavavaju probleme konkretnih i specifičnih zahteva klijenata

2. jula 2024.

Da li AI alati rešavavaju probleme konkretnih i specifičnih zahteva klijenata

Donekle i za početak ćemo videti gde su od koristi. Kako AI alati su sve bolji u rešavanju konkretnih i specifičnih zahteva klijenata. Evo i nekoliko načina kako to postižu:

Prilagođavanje: Mnogi AI alati se mogu prilagoditi specifičnim potrebama klijenata. Na primer, chatbot za korisničku podršku može se obučiti na podacima o proizvodima i uslugama kompanije kako bi pružio preciznije odgovore. Ali sa druge strane klijenti su živi ljudi i često je neophodna živa reč i osećanje, na primer u prodaji.

Učenje i poboljšanje: AI alati koriste mašinsko učenje kako bi se vremenom poboljšali. Što više interakcija imaju sa klijentima, to bolje razumeju njihove potrebe i mogu pružiti relevantnija rešenja.

Automatizacija zadataka: AI alati mogu automatizovati ponavljajuće zadatke, oslobađajući zaposlene da se fokusiraju na složenije probleme i interakcije sa klijentima. U ovom segmentu su stvarno od koristi.

Analiza podataka: AI alati mogu analizirati velike količine podataka kako bi identifikovali obrasce i trendove u ponašanju klijenata. Ovo može pomoći kompanijama da bolje razumeju potrebe svojih klijenata i da razviju ciljanije proizvode i usluge. U ovoj oblasti će verovatno AI i da ugrozi celu oblast Data science-a u nekom osnovnijem delu.

Personalizacija: AI alati mogu koristiti podatke o klijentima kako bi personalizovali svoje interakcije. Na primer, AI alat za preporuke proizvoda može predložiti proizvode na osnovu prethodnih kupovina i interesovanja klijenta.

Evo nekoliko primera kako se AI alati koriste za rešavanje konkretnih problema klijenata

Chatbotovi: Chatbotovi mogu pružiti trenutnu podršku klijentima 24/7, odgovarajući na pitanja, rešavajući probleme i pružajući informacije o proizvodima i uslugama. Ja prvi ne mogu odgovoriti svima koji mi pišu, ali neki chat bot bi zadržao klijente i odgovorio na neka često psotavljana pitanja kojih je najviše, npr kad počinje kurs, kojim danima, od koliko sata, za koliko vremena ću savladati programiranje jer su to pitanja koja se konstantno ponavljaju.

Alati za preporuke proizvoda: Ovi alati mogu pomoći klijentima da pronađu proizvode koji ih zanimaju na osnovu njihovih prethodnih kupovina i interesovanja.

Važno je napomenuti da AI alati nisu savršeni i da ne mogu da reše sve probleme klijenata niti će ikada moći. Međutim, oni postaju sve bolji moćniji i sofisticiraniji. Oni su već uveli revoluciju u način na koji kompanije komuniciraju i služe svojim klijentima i dalje svakodnevno dolaze nove korisne alatke.

Ali moram se osvrnuti na primer na polje na kojem radim svakodnevno, a to je web dizajn i izrada sajtova. Klijenti imaju specifične želje i svakodnevno imaju neke zahteve za koje je potrebno intervenisati na već gotovim sajtovima i tu je faktor čovek nezaobilazan. Iako postoje alati koji su u manjoj ili većoj meri sposobni da naprave neki dizajn, moje iskustvo je da ipak za sada možete spokojno da radite svoj posao što bolje i biće sve u redu.

Morate ipak pratiti trendove koji će ubrzavati i automatizovati neke zadatke, morate iskoristiti ono što će vam pomoći, a AI alati su svakako odličan pomagač i asistent koji može za 50 čak i do 70% ubrzati vaše radne procese.

Komentari

Napišite odgovor ili komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


© Slobodan Mirić - Dnevnik jednog programera