Lični brending za programere i digitalne radnike

28. jun 2024.

Lični brending za programere i digitalne radnike

Ja dugo vremena nisam o tome razmišljao niti sam planski radio na tom polju, to se desilo spontatno kada sam krenuo da radim Webcon i da predajem javno na meetupima i konferencijama. Neverovatno mi je uopšte da ja to radim jer nisam u tom „fazonu“, ali sam shvatio u jednom trenutku da ako hoćeš da svoje usluge prodaš moraš da se istakneš u konkurentnom poslovnom svetu.

U vremenu kojem je digitalno prisustvo postalo ključno za profesionalni uspeh, lični brending više nije luksuz ni egzotika, već neophodnost u koju se moramo ukloptiti. Ovo se posebno odnosi na digitalne radnike svih fela, koji se suočavaju sa sve većom konkurencijom na globalnom tržištu rada ali i kod nas i moramo se nekako nametnuti tržštu. I to je zapravo vrlo jednostavno budite u krugovima koji su vezani za vaš posao i delite znanje i iskustvo iz vaše oblasti delovanja. Nemojte pametovati već izađita kako se to kaže u ovo vreme iz zone komfora. Ja doslovce mrzim tu misao, ali je to važno, samo to treba reći lepše, a ne ovako iritantno i ne treba svi kao papagaji da to ponavljaju. Ja kad bi došao na razgovor na posao i HR mi to kaže bukvalno bi rekao odmah, hvala nisam zainteresovan da radim sa vama (smeh, tj dosta smeha).

Ali šta je pre svega lični brending? To je proces svesnog i namernog kreiranja i upravljanja javnom percepcijom o vama kao profesionalcu u nekoj oblasti. To je vaša unique kombinacija veština, znanja, iskustva, vrednosti i ličnosti, predstavljena na način koji vas izdvaja od drugih profesionalaca. Ja sam krenuo nesvesno da gradim lični brand i onda mi je koliginica skrenula pažnju da ako želim da se bavim javnim poslom u smislu online kurseva da treba da poradim na tome i onda sam počeo sa tim svesno da se bavim iako to nije moja šolja čaja (ovo je druga široko rasprostanjena misao koju ne mogu smisliti). Zapravo nemojte biti ničiji klon i budite svoji i radite na sebi prirodno to je najvažnije nemojte koristiti floskule koje koristte svi, zato me najviše smaraju marketari, jbt čitaju iste knjige i furaju istu priču, bukvalno po nekada ih ne mogu slušati.

Zašto je lični brending važan za programere i digitalne šlajekre?

Kako dobro zvuči dobro digitalni šljakeri, jer ako si u frci ceo dan da ispuniš ideje šefa i menedžera kretena ti nisi šljaker već doslovno rob nekog mamlaza koji gleda da zaradi što više preko tvojih leđa.

Vidljivost je važna da bi vas neko primetio ili unajmio. Snažan (izgrađen) lični brend pomaže vam da se istaknete u moru drugih sličnih i predosadnih kandidata i privučete pažnju potencijalnih poslodavaca ili klijenata. većina ljudi ne čita knjige, nema meke veštine i totalni su retardi u komunikaciji, stoga nije teško istaći se.

Kredibilitet je nešto na čemu treba raditi najviše. Kada ste prepoznati kao stručnjak u svojoj oblasti, ljudi će vam više verovati i to je dovoljno da vas angažuju.

Prilike su uvak korak nadomak nas. Dobar lični brend otvara vrata novim mogućnostima, bilo da se radi o bolje plaćenim poslovima, projektima ili saradnji sa ljudima iz vaše industrije. Morate biti prisutni, tj ne morate, ali je onda mnogo teže. Jer ne dolazite u kontakt sa onima koji vam trebaju. To se zove i Vidljivost.

Kako izgraditi lični brend, ajd da i to vidimo?

Umesto da budete sve za svakoga, fokusirajte se na specifičnu oblast u kojoj želite da budete prepoznati kao stručnjak. Možda je bolje da budete Fullstack WordPress developer nego da radite bukvalno sve, ovde ste u jednom ekosistemu koji opet zahteva konrektne tehnologije kojima je WordPress omeđen. Nađite nišu za sebe nekako je teško biti stručnjak za sve…..Ove reči izgovara neko ko baš brlja u sve se meša od Javasripta, PHP-a, MySQL-a, Pythona…..No ja ne tražimo posao pa mi se može i već sam izgrađen, a posao mi je takav da je ok da svašta znam kao predavač web dizajna i programiranja.

Ja sam na primer pre nekog vremena krenuo da radim Python i data science, jer na primer ono u čemu sam mnogo i preko čega me ljudi znaju je WordPress, ali prvo WordPress nije za sve, a sa druge strane dolazak page buildera je solidno ugrozio majstorstvo WordPressa, što i nije negativno. Moja baba može da pravi super sajtove pmoću bildera i na taj način želim da radim stvari koje prodaju i likovi koji posle 3 meseca učenja valjaju istu uslugu kao i ja koji to radim deceniju i šta je paradox, ako je talenat može da napravi skro jednako dobar sajt kao i ja ako je dobar dizajner.

Mislim i dalje ću raditi WP sajtove jer to volim i volim sam WordPress kao filozofiju, ali je to ipak polje koje je dostupno svakom ko ima i malo volje da postane web dizajner, mislim da samo totalni retard ne može to da nauči.

Napravite svoj sajt ili portfolio koji će prikazati vaše veštine i iskustvo, pišite članke koji su korisni ljudima iz vaše industrije. Budite aktivni na društvenim mrežama relevantnim za vašu industriju pre svega Linkedin, ali i FB i insta, delite korisne informacije i učestvujte u diskusijama, jer na konto pomoći drugima ćete doći do mnogo ljudi i eventualnih budućih poslodavaca.

Povežite se sa drugim profesionalcima u vašoj oblasti, umrežavanje je ključ uspeha, bilo da se radi o kolegama, mentorima ili potencijalnim klijentima. Prisustvujte konferencijama i događajima, i budite aktivni u online zajednicama, ovo shvatite doslovno, iako manja kriza došla posle korone ima nešto konferencija, mahom su to marketing konferencije gde govornicu upravo to rade dolaze tamo zarad samopromocije, a to takođe rade i organizaotri, plus vam uzmu usput lovu i trabunjaju kako pomažu zajednici. Jesta, ali punih džepova i sa kintom kao glavnim razlogom, zato ove godine nisam bio ni na jednoj konferenciji, jer su totalno sranje i ne mogu da gledam iste ljude, koji su izgradili brand. Bukvalno sam se potpuno povukao u ilegalu u zadnjoj godini i aktivnosti sam usmerio na pisanje i snimanje, bez direktnijeg kontakta sa ljudima, malo je došlo do zamora. Ne mogu da idem na dosadne konferencije koje se bave marketingom, a ovih drugih je malo, skoro da ih i nema, lepa stvar je što se vratila PHP konferencija.

Nemojte ako organizujete nešto zvati 6 ipo ljudi u krug i tako dosaditi i Bogu i ljudima, zovite ljude koji su maheri u poslu, a ne nužno ljudi koji se premovišu i jedni druge u krug guraju, eto razloga zašto zadnju godinu nisam bio ni na jednoj konferenciji………………….

Kreiranje sadržaja je nešto što ja najviše promovišem. Pišite blog postove, ili snimiajte video tutorijale koji će pokazati vašu stručnost i pomoći drugima, čak i neke kurseve plaćene ili besplatne. Ko vam kaže da je blog umro, recite mu da je promašio poentu, jer iako se ne čita previše oni koji treba oni čitaju, a vaš sajt će postati mesto koje je korisno i svašta možete na tom polju uraditi

Budite autentični, nemojte kopirati druge i obayirati se na njihgovo mišljenje. Ne pokušavajte da budete neko ko niste jer ljudi cene iskrenost i autentičnost u to ne sumnjajte. Sad me na primer pogađa zilion potpuno istih „lažnih“ ugc videa i totalno mi idu na živce, iste jeftine animacije u Canvi ili Capcutu…….Doprinelo je da svi koji nešto prodaju izgledaju kao idijoti i prevaratni, pa budite svoji i originalni, to je jedino što vredi.

Komentari

Napišite odgovor ili komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


© Slobodan Mirić - Dnevnik jednog programera