Plaćeni oglasi ne rešavaju sve – Za uspešan biznis, ključ je dobar proizvod ili usluga!
U digitalnom dobu gde je marketing neizostavan deo svakog biznisa, mnogi preduzetnici i kompanije se oslanjaju na plaćene oglase kao glavno sredstvo za privlačenje kupaca. Ipak, koliko god moćni bili alati poput Google i Meta Ads-a oni sami po sebi nisu garancija uspeha. Osnova svakog profitabilnog i dugoročno uspešnog biznisa je dobar proizvod ili usluga.
Ipak ono što viđam je da ljudi koji imaju ok ideje, ali nisu dovoljno izgradili ime ili razvili firmu krenu da traže zainteresovane na mrežama i ništa…..Nemaju dovoljan doseg, a dobra ideja je nedovoljna. I moram dodati ovde da lideri u firmi često imaju presudnu ulogu jer svojom ličnošću sklapaju poslove ili svojim ličnim brendom.
A radio sam sa ljudima tj firmama koje nemaju uopšte marketing, ali imaju dugo sajt i organski prodaju lepo…..Na duže staze društvene mreže su logistika za razvoj sajta.
I možda najvažnije je prokativnost, da pored lidera i drugi lideri u kompaniji budu proaktivni, pa na kraju i zaposleni. Poenta je što mi jednom jedan lider reče „Ovde svi treba da zarade svoju platu“.
Ali najvažnije je strateško vođenje što je jako bitno za plaćeno oglašavanje da ne bi to bilo pucanje u prazno (evo besplatnog templejta za strategiju). Društvene mreže su putokaz za sajt, postoje kampanje čiji se cilj dešava na samoj mreži, ali negde je u većini slučajeva to kupovina na sajtu koja se desi kada neko na društvenoj mreži vidi lep šampon za perut npr i dobar UGC video ga odvede na sajt gde se obavi kupovina ili neki drugi vid konverzije prodaja neke edukacije, tj sve ono što vi odredite kao konverziju.
Krajnji cilj je uvek neki vid konverzije, iako naravno i kampanje koje dižu svest o brendu rade deo posla, krajnja ideja svakog vlasnika biznisa je da proda neku uslugu ili proizvod i sve ide u tom pravcu. Da vi pokrenete kampanju koja će dovesti do povećanja profita kompanije za koju radite. I pre nego krenemo na stavke koje su prethodnica dobrih konverzija je budžet, vidljivost se kupuje i ti budžeti su višestruko uvećani u zadnjih 2 – 3 godine. Ali osim budžeta postoje važni činioci.
Kvalitet proizvoda ili usluge je temelj uspeha
Bez obzira na to koliko novca uložite u marketing, ako proizvod ili usluga ne zadovoljava potrebe i očekivanja kupaca, čitava strategija može da se uruši. Kupci danas imaju lak pristup informacijama i iskustvima drugih korisnika putem online recenzija, foruma i društvenih mreža. Negativno iskustvo često čini više štete nego što pozitivna reklama može da ispravi.
Na primer, zamislite da restoran uloži znatna sredstva u promociju svog novog jelovnika, ali usluga je spora, a hrana osrednja. Iako prvobitno privuku veliki broj gostiju, loše iskustvo će odvratiti klijente i učiniti marketing uzaludnim.
Ograničenja plaćenih oglasa
Plaćeni oglasi imaju za cilj da povećaju vidljivost i dovedu potencijalne kupce na vašu platformu. Ipak, njihova moć je ograničena ukoliko proizvod ili usluga ne ispunjavaju standarde. Evo nekoliko razloga zašto:
- Privlačenje pogrešne publike: Bez jasno definisanog ciljanog tržišta, reklame mogu dovesti korisnike koji nisu zainteresovani za vaš proizvod.
- Kratkoročni efekat: Plaćene kampanje mogu doneti trenutne rezultate, ali bez kvaliteta nećete izgraditi dugoročnu bazu lojalnih kupaca.
- Negativna reputacija: Ako kupci dožive loše iskustvo, oni ne samo da se neće vratiti, već će svoju negativnu recenziju podeliti sa drugima, što može ozbiljno ugroziti brend.
Marketing kao podrška kvalitetu
Plaćeni oglasi su najefikasniji kada su podrška proizvodu koji već ima vrednost. Kombinacija kvalitetnog proizvoda i dobro osmišljene marketinške strategije donosi najbolje rezultate. Marketing nije tu da „zamaskira“ nedostatke, već da istakne prednosti i poveća svest o vrednosti koju proizvod ili usluga nude.
Evo nekoliko koraka kako da osigurate da je vaš proizvod spreman za promociju:
- Testirajte tržište: Prikupljanje povratnih informacija od ciljane publike pre lansiranja može sprečiti potencijalne neuspehe.
- Unapređujte na osnovu povratnih informacija: Aktivno slušajte korisnike i prilagodite proizvod njihovim potrebama.
- Fokusirajte se na korisničko iskustvo: Brza podrška, laka navigacija na sajtu i jasna komunikacija su ključni faktori.
Praktični primeri
Jedan od poznatih primera je kompanija „Tesla“. Iako koristi minimalan plaćeni marketing, Tesla se oslanja na kvalitet svojih proizvoda, pre svega inovacije ali i imidž. A pre svega pozitivno iskustvo korisnika, što rezultira ogromnim organskim marketingom i lojalnošću kupaca.
S druge strane, postoje primeri biznisa koji su potrošili ogromne budžete na reklame, ali nisu uspeli da zadovolje osnovna očekivanja korisnika, što je dovelo do propasti.
Ne postoji čarobni štapić….
Plaćeni oglasi su moćno sredstvo u građenju brenda i privlačenju kupaca, ali nisu čarobni štapić. Bez dobrog proizvoda ili usluge, ulaganje u marketing može biti bačen novac. Uspešan biznis se temelji na kvalitetu, dok marketing služi da taj kvalitet prenese pravoj publici. Stoga, pre nego što investirate u reklamne kampanje, uverite se da je vaš biznis zaista spreman da ispuni očekivanja svojih kupaca.
Napišite odgovor ili komentar