Web dizajn i marketing radionica

12. jun 2024.

Web dizajn i marketing radionica

Radionica iz Websites Workshop kuhinje se bavila temom onoga što dolazi posle izrade sajta, jer sajt sam po sebi neće doneti puno, ta vremena su odavno prošla.

Krenućemo sa pitanjem: Da li je vaš sajt je gotov… Šta sad, kuda dalje? Koji su dalji ključni koraci nakon izrade sajta, da bi vađa web lokacija imala uspeh i posetioce.

Izrada sajta je je otprilike kao otvaranje radnje (prodavnice) – samo tek početak uzbudljivog putovanja (imam i iskustvo fizičke prodavnice). Da bi vaša prodavnica zaživela, potrebni su posetioci (kupci, klijenti), jel tako? Isto važi i za vaš sajt! Dok sam imao fizičku prodavnicu lepio sam plakate pre radnog vremena, jer tada je internet bio mlad, iako sam imao sajt nisam znao šta sa njim treba uraditi i kako.

Zašto je marketing ključan nakon izrade sajta?

I da imate najlepšu prodavnicu u gradu, ako niko ne zna za nju, nema efekta. Tu na scenu stupa marketing! On je vaš megafon i glasilo koje obaveštava o ponudi na sajtu. Bez marketinga, vaš sajt će ostati skriven od očiju potencijalnih klijenata, postoje naravno sporiji načini bez ekstremnih marketing zahvata, ali za to treba vreme, kojega uvek fali. A svi želimo brzo u svako slučaju ne godinu ili dve da se nešto desi, plaćeni marketing nam omogućuje da trenutno stignemo do posetioca.

Ključni koraci nakon izrade sajta

  1. SEO optimizacija: Učinite svoj sajt vidljivim za pretraživačima Google-u, Bing/u… Postavite putokaze koji vode pravo do vrata vaše prodavnice. I ovde bih istakao onaj najvažniji segment, da sajt bude živ i ima kontent koji nekom rešava problem i daje relevantne informacije i to je pravi smisao.
  2. Marketing na društvenim mrežama: Podelite svoju priču i sadržaj na platformama gde se vaša publika okuplja, to je nikada lakše. Činite to ako možete svakodnevno, npr jednu objavu dnevno i biće ok. Korsitite moć reelsa, storija…
  3. E-mail marketing: Izgradite listu pratilaca (napravite lead magnet) i redovno ih obaveštavajte o novostima i ponudama, jer će doći momenat da im treba ono što nudite. Ja ne volim ovaj tip marketinga, ali je moćan.
  4. Plaćeno oglašavanje: Uložite u kampanje kako biste brzo (instant) privukli pažnju i posete, FB i insta su slabi za organic, tj reelsi i storiji mogu da dođu do većeg broja ljudi, obične objave slabije. No imate više tipova kampanja pa miksajte i istražujte, doćićete do potrebnih zaključaka.
  5. Analitika: Pratite i analizirajte, kako biste mogli da prilagodite strategiju i ostvarite još bolje rezultate. Analiza je ključna da prosto dođete do toga ko su vaši kupci i da im prilagodite ponudu i date tačno ono što im treba.

Ne zaboraviteMarketing nakon izrade sajta nije trošak, već investicija u rast vašeg poslovanja. Uložite vreme i trud u promociju sajta i gledajte kako se vaša online prisutnost širi, dajte sebi vremena i doćićete do željenih rezultata, samo da znate da ne može preko noći. Morate izraditi reputaciju, portfolio, doći do poverenja ljudi, a za sve to je potrebno vreme. Radite na promociji konstantno.

Iako sve ovo znate, treba primenjivati, pa će rezultati doći, ali ovo je sve u idealnoj teoriji, praksa zahteva još više od ovih opštih stavki i mesta, koje većina ne radi.

Komentari

Napišite odgovor ili komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


© Slobodan Mirić - Dnevnik jednog programera