Zašto je poslovnim sajtovima potreban blog

22. juna 2024.

Zašto je poslovnim sajtovima potreban blog

Mnogi su razlozi i ovo je jedna od mojih omiljenih tema. Gledam tako glupe napise po mrežama i reklame AI i sve što vam treba, sajtovi su mrtvi……Zamislite gari koji piše sajtovi su mrtvi „pušta reklamu na sajtu“ na fejsu…Ljudi su za prodaju i zaradu spremni da prodaju dušu, ako je i imaju, a to je ono što treba gajiti, džaba sve pare ovog sveta ako nemamo zdravu dušu, ali da se vratim na temu (smeh). I onda dalje u reklami piše o prodajnom levku itd, i to stoji, vi morate imati način kako da ljude profiltirarte kroz kanale marketinga i da oni dođu kod vas na sajt i da im prodate nešto i često to bude neki free sadržaj kao „hook“ i onda kada im se svidi to što radite oni kupe nešo dalje od vas. I ja sam to radio i radim u prodaji kurseva, dajem besplatne radionice i slično i onda ako je to ljudima ok oni upišu kurs. Nije u tome problem već u obmanjivanju naroda, često se zarad reklama pišu gluposti i neistine i slude ljudi. Juče sam video na jednoj reklami komentar otprilike: „Da li vredi učiti programiranje kada će sve te poslove preuzeti AI“. To ćemo još da vidimo šta će preuzeti AI, zamenjuje neke stvari, ali dolaze nove stvari i poslovi njegovim korišćenjem, ali programere neće tako lako zameniti, o tome ću napisati opširan članak uskoro. Sa sve primerima komunikacije i želja klijenta, koji je nešto generisao u AI alatu i da bi se to zapravo realizovalo jedan čovek mora to da oživi prebaci u vektor, drugi da naprvi sajt po klijentovim željama kojih nije malo i koji ih menja na svako malo (smeh).

Pošto smo ipak zaključili da u vreme interneta sajtovi nisu mrtvi, na kraju krajeva pola dana većina ljudi provede vreme na nekom sajtu (društvenoj mreži) i u tom smislu jeste manji problem što većina ljudi „bleji“ po internetu i ne radi ništa pametno. A ko je i rekao da je većina pametna, zapravo većina je možda čak i isprazna ne bih rekao glupava, već onako bez ikakvog konkretnijeg cilja u zivotu sem da ima dovoljno love da može da kupi šta mu se kupuje, ali ja se ovde svakako tim ljudima i ne obraćam, ali i obraćam možda će neko da uz neki teksta koji napišem i videti i neki drugi cilj u životu ili ideju.

Naime biznis sajtovi da se napokon fokusiram ne temu, su oni sajtovi koji koji imaju ideju da se preko njih prodaje neka usluga ili proizvod, tačnije nisu preentacioni radi same prezentacije već imaju cilj da nešto inksiraju svojim postojanjem. A šta mogu da postignu ako imaju blog?

Povećanje organskog saobraćaja: Ako redovno objavljujete visokokvalitetan sadržaj na blogu privućićete posetioce putem pretraživača jer ljudi traže na internetu informacije i usluge. Što više relevantnih blog postova imate, imlicira se veća šansa da se vaš sajt pojavi u rezultatima pretrage kada potencijalni klijenti traže informacije ili proizvode/usluge koje nudite i ovo ja mislim da je više nego dovoljan razlog za blogovanje, ali nema vize idemo dalje.

Pozicioniranje u industriji: Deljenjem stručnih saveta i tekstova u svojoj oblasti posla, blog pomaže da se vaša kompanija predstavi kao autoritet i pouzdan izvor informacija i to je super metod za pozicioniranje i ulivanje poverenje vašoj ciljnoj grupi.

Negovanje odnosa sa klijentima: Blog vam omogućava da komunicirate sa svojom publikom na ličnijem nivou da pišete koliko god želite i šta želite jer to ne može sve stati na nekoliko glavnih stranica. Možete odgovarati na pitanja kroz članke, pružati dodatne informacije i sa tim jačati vezu sa klijentima i povećava njihovu lojalnost, tako da ne znam šta čekate?

Generisanje potencijalnih klijenata putem blog postova je moguće ako sadrži pozivena akciju koji podstiču posetioce da se prijave na vašu email listu, preuzmu besplatne resurse ili zakažu konsultacije. Na taj način prikupljate kontakt informacije potencijalnih klijenata i imate priliku da ih dalje negujete kroz prodajni levak. A možete ih i direktno voditi na vaše landing stranice onoga što prodajete, pojedinačan proizvod koji promovišete, zapravo nema granice ovde…

Povećana angažovanost na društvenim mrežama je prateća aktivnost: Sadržaj sa bloga možete deliti na društvenim mrežama i ja to radim svakodnevno. Tako ćete privući pažnju vaše publike i podstaći ih da posete vaš sajt i čitaju vaše članke. Zanimljivi blog postovi sa druge strane opet podstiču diskusiju i deljenje, što prosto povećava vidljivost vašeg brenda, a i posredno dolazite do proširene publike koja je publika vaših delioca.

Da li treba uopšte zaključak?

Ako treba onda evo za kraj u jednoj rečenici- blog je veoma moćno sredstvo za poslovne sajtove jer poboljšava vidljivost, gradi kredibilitet, privlači i neguje potencijalne klijente i na kraju sveukupno doprinosi rastu poslovanja kroz vidljivost na internetu. Ako sve ovo znate onda ostaje samo da………

Komentari

Napišite odgovor ili komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


© Slobodan Mirić - Dnevnik jednog programera