Kako da sami optimizujete ulaganje u marketing

14. maj 2024.

Kako da sami optimizujete ulaganje u marketing

Zapravo teško, jer je reklamiranje sve skuplje i moraju se pronalaziti alternativni načini kako da na jeftiniji način dođete do ciljne grupe koja vam treba. Potreban je strateški pristup da bi povrat investicije (ROI) bio povoljan, a ovaj tekst pišem iz razloga što puno radim na Websites Workshop nalozima i zapravo shvatio sam, bez obzira što je to moje čedo da ipak to oduzima više vremena nego što bi to neka agencija ili agencije koje smo najmili nisu odvajali za nas. I mogu reći da rezultat nije bio loš koliko su oni generalno malo radili u odnosu na mene. Ali je kontenta bilo veoma malo i to više tako ne može. No šta bi sve trebalo uraditi da bi povrat investicije bio povoljan da ulaganje u reklame dovede dovoljan broj ljudi i ulaganje ima smisla, a to je sve teže i teže, jer smo preplavljani sa sadržajem i svi rade.

Definišite ciljeve i KPI-jeve

Dobro definisanje ciljeva je važno u merenju uspešnosti kampanja. Da li je to povećanje prodaje, povećanje saobraćaja na sajtu, angažovanja korisnika, ili širenje svesti o brendu. KljučnI pokazateljI performansi su konverzije, zatim broj poseta sajtu, ali broj novih pratilaca na društvenim mrežama. Kako radim pre svega Facebook i instagram oglase (imam čovega za google i to je moj prijatelj Petar Pantović sa kojim saražujem preuspešno) ovo se sve veoma lepo prati npr u dasboardu Meta business suite alata.

Analiziranje publike

Mnogo se piše o razumevanju ciljne grupe, treba znati koja je njihova motivacija pre svega, treba jednostavno istražit tržište, ali i analizirati podatke koje imamo već ako smo radili oglašavanje ili samo objavljivanje videćemo demografske podatke, ponašanje kao i preferencije. Ovo je stavka koju neprestano redefinišem i razmišljam o njoj i na primer nisam siguran koliko agencije mogu da se dubinski bave ovim segmentom, ako imaju dosta klijenata prosto nemaju vremena da se ovim pitanjem dubinski bave. Na kraju ću reći po mom mišljenju koliko jedna osoba može kvalitetno da radi i na koji način u procesu digitalnog marketinga.

Odabir pravih kanala

Na osnovu istraživanja publike, odaberite kanale za prenošenje vaših marketinških poruka. Koje društvene mreže uključiti (najbolje sve, smeh), email marketing, SEO, PPC (pay-per-click) reklame, i drugo aktivnosti. Kao što vidite ima tu dosta stvari koje igraju ulogu u vašem marketinčkom procesu.

Budžet i njegova optimizavija

E ovo je slatka tema, smeh, smeh, smeh! Mogao bih vam reći smanjite budžet na manje efikasnim kanalima, ali to je zdrav razum. Iz mog nekog ugla, a moram priznati da sam malo privrženiji društvenim mrežama nasuprot google ads-a, podložniji sam SEO pristupu da prosto naterate google da vas voli, bez da mu plaćate što je teže na facebooku, fejs voli samo pare. Ali fejs takođe ima opcije da kroz kontent u grupama dođete do velikog broja ljudi preko grupa u kojima dajete vrednost, nego problem je što to ne radi lako za sve industrije, lako je ako imate neku edukativnu platformu ili bilo šta što će privući ljude na nekakav razgovor ili edukaciju.

Testiranje

Niko ne može ništa da vas nauči niiti da vam da pouzdane neke projekcije, na osnovu testiranja sa dovoljnim budžetom može se doći do prvih zaključaka. Ja nikada ne bih obećao nešto na slepo niti prve pozicije na googleu niti uspešnost kampanja pre nego opipam puls ciljne grupe, a mnoge agencije naobećavaju svašta i podstaknu vas da potpišete ugovor na toliko i toliko meseci, a posle toga koga bole dupe za vaše rezultate. Ja ovde nemam nameru da pljujem nekoga, ali čisto pomažem u razumevanju procesa jer iskustvo i razgovor sa ljudima ispadne takav da bude i vređanja, prevaranti itd….jer kad neko uloži pare u marketing, interesuje ga pre svega povrat investicije, a sve ostalo je manje važno i ne može da zakrpi nedostajanje rezultata koji je finansijski opipljiv, nikakvi lajkovi, impresije i slično. A glavni je problem što jedna osoba radi na mnoštvu naloga više klijenata i što često štancaju u jednom danu brdo vizuala i onda to puste da se prikazuje u određeno vreme, neki čak kažu nije frka možemo staviti i objave za godinu dana unapred, što je priznajete vrlo loš pristup, mogao bih reći i bolestan.

Morate da testirate i kanale, budžete, kao i pristup, npr društvene mreže su namenjene toplijem odnosu, kada god stavim nešto ljudski, slike posle događaja i slično ima mnogo više reakcija nego neki lep vizual koji nosi vrednost, ako to isto ide kroz story, reel i taj bliski touch da vas ljudi vide uz titl to je druga priča, ali to zahteva snimanje, titlovanje, sama obrada videa je sporija.

Analitika

Svakako koristite alate googla, facebooka, tiktoka itd za razumevanje informacija koje dolaze iz kampanja, kao i iz organskih dosega vaših objava. Menjajte pristup, objavljujte što više (neka istraživanja kažu jednom dnevno), mnogi kažu da ne treba dosaditi publici i to ima smisla, ali ako objavljujete korisne stvari teško ćete biti dosadni, a to pak nije lako da imate dosta sadržaja i da on nije pro forme i da ima smisla da donosi vrednost vašim pratiocima.

Na osnovu rezultata treba videti gde su rezultati bolji, gde lošiji i treba se edukovati u stvarima koje škripe, a pak kako je ova industrija živa i stalno se menja, to sa edukacijom staje u 3 reči – Never stop learning.

I za kraj gde je fokus u marketing aktivnostima?

Pa pre svega na povraćaju investicije, ok kada radite svest o brendu i objavljujete da bi došli do većeg broja ljudi kako bi se upoznali sa novim brednom i nemate u prvi mah nikakvu povratnu finasijsku ideju to je u redu. Ali u svim kasnijim fazama i aktivnostima oni koji vas angažuju imaće uvek te želje i očekivanja da marketing aktivnosti rezultiraju povratom investicije, da se konvertuju posetiocii u kupce ili već korisnike usluge kako god, tako da sve što radite mora da donese klijentu rezultat. E sad lakše reći nego učiniti.

Zašto je teško odabrati agenciju ili pojedinca kao marketing podršku

Nama često stižu ponude ako želite videa koja prodaju, žere i pale itd i ja odem na profil, profil ima od jednog do 3 videa u kojima imaju maksimalno 1 klijenta. I ja prvo tražim koji vam je sajt i oni svi kažu u pripremi je. I odmah mi je jedno jasno da ne rade to dovoljo ozbiljno, bar ne na nivou koji nama treba, znaju da ubace animacije na video i sve te gluposti koji čine da su svi videi isti i ja shvatam na kraju da odgledam na mrežama sve na temu koja me interesuje, nije mi bitna toliko ni sama izvedba, ali mi je u redu da mi drži pažnju video. Ali treba imati na umu da većina korisnika i stanovnika naše države su siromašni fizički, ali i duhom, da smo neobrazovani, bezobrazni, da nas ne častim više i da su spremni da vređaju budu bahati ne umeju ni da komuniciraju i s tim u vezi mora da se naprave vizuali pre svega video koji će u što kraćem vremenu preneti ključne poruke.

Kako vam mogu pomoći?

Pošto volim da radim na uspešnim projektima, a ne samo da napravim sajt koji čami čekajući ne nekom udaljenom serveru posetioce, hoću da napravim saradnju sa 2 nova klijenta koji planiraju da se ozbijno pozabave onim što dolazi i posle izrade veb sajta. Iako se površno pristupa i samoj izradi, još je problematičnije ako se ne radi ništa povodom kasnije promocije sajta i ako nije neka prezentacija koju ćete slati mejlov kad vam neko zatraži sajt ima tu raznog interesantnog posla.

Upravo u tome želim da vam pomognem, da radimo sve ove akcije koje smo prošli kroz ovaj članak, da pravimo dosta objava i da nisu pro forme, već da budu informative i edukativne ili već šta treba da predstavljaju, u zavisnosti od vašeg proizvoda ili usluge. Zatim da pravimo tekstove za sajt, video objave i razne druge video sadržaje za vaš brend, plaćeno ili neplaćeno oglašavanje, samo morate znati da neplaćeno oglašavanje zahteva daleko duži rok za razvoj brenda, ali ako ste voljni da pravimo dobar audio, video, foto, grafički sadržaj to je to. Bez toga zapravo i ne možete. Tu sam za sve delove vašeg marketinškog procesa. Primam 2 nova klijenta koji hoće da se posvete marketingu, a ne samo nekom usputnom marketingu koji se svodi samo na reklame, koje po difoltu neće raditi logaritamski, u smislu što više love upucate u reklamu to veći rezultat, to radi samo kod ultra poznatih i razrađenih brendova, ali ni kod njih nije sigurno.

Ono što vam nudim da pravimo kontent, da ga promovišemo i da sve to uz sajt bude jedan lep paket koji samo tako na duže staze donosi pun potencijal i pravi je način da vaše ulaganje u marketing ne bude rupa bez dna. Pišite mi na slobamiric@gmail.com ili me pozovite na +381 62 218 454, a najbolje je zoom, viber, skype, google meet i koja forma video sastanka vam odgovara, a još bolje je uživo.

I kako često onako prodavci magle kažu, hajde da pravimo rezultat, šalim se naravno, lakše je reći nego uraditi, ali eto tu sam za vas, posle deceniju u ovom poslu, svakako da vam mogu pomoći. I to na pravi način nije must have potpisivanje ugovora za moje mesečno angažovanje već stvaran posao i to zajednički, od vas mi treba samo da mi pomognete da razumem vaše potrebe, a dalju ću sam.

Komentari

Napišite odgovor ili komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


© Slobodan Mirić - Dnevnik jednog programera