Šta je prava svrha veb sajta :)

22. maja 2024.

Šta je prava svrha veb sajta :)

Pre svega veb sajt treba da ima jasnu poruku jer nam pre svega služi kao marketinško sredstvo u poslu. Posetioci odmah treba da shvati čime se sajt bavi i koje vrednosti (ovo je ključno) nudi.

Naravno veb sajt nije samo sredstvo koje monetizuje nešto, može biti i naš hobi kanal na kojem ne prodajemo ništa već pišemo bez nekog krajnjeg cilja, o putovanjima, blog o kuvanju, literaturi, ručnim radovima….

Krenućemo od home stranice treba da komunicira osnovnu i poruku sa jasnim i privlačnim naslovom, podnaslovom i relevantnim slikama ili video sadržajem. Onda dolaze ostale stranice u kojima ulazimo u detalje na stranicama usluga, a beskrajno promovišemo kroz korisne članke.

Korisničko iskustvo

  • Navigacija mora biti intuitivna koja omogućava posetiocima lako pronalaženje informacija.
  • Brzina učitavanja: Brz veb sajt poboljšava korisničko iskustvo i pomaže u rangiranju na pretraživačima. Tako da je to detalj koji morate da istražite i da podesite. Na sreću ima dosta tehnika, ako je u pitanju WordPress što je čest slučaj ako nemate u okviru page bildera ugrađen sistem za perforamanse koje npr ima Themify builder, onda možete da koristite pre svega WP rocket. Sajt možete proveriti na Google page speed insights ili na Pingdom alatu, ali i mnogim drugim, ja sam izdvojio ova dva.
  • Mobilna optimizacija: Sajt neizostanvo mora biti responzivan (prilagodljiv) i funkcionalan na svim uređajima, uključujući mobilne telefone i tablete. Kako većina korisnika dolazi sa mobilnih uređaja ova stavka je sad već nešto što sam mogao i preskočiti to je već must have. Prigalodljivost sajta proverite već u ugrađenim alatima samog browsera, a možete da koristite i neke servise kao što je npr Responsinator da vam malo olakša ako niste programer i imate manjak tehničkog znanja.

Estetika i sam dizajn

  • Vizuelni identitet: O ovome smo već pričali u prethodnom serijalu o osnovnim principima dizajna, dizajn treba da prikaže brend, koristeći odgovarajuće boje, tipografiju i stilove.
  • Konzistentnost: Konzistentan dizajn kroz sve stranice pomaže u kreiranju prepoznatljivog brenda. I ovo je deo prethodnih članaka na temu osnovnih principa dizajna. Za početak pročitajte doslednost u dizajnu.

Kvalitetan sadržaj

  • Relevantantnost i vrednost: Sadržaj treba da bude informativan, koristan i relevantan za ciljnu publiku. Da daje vrednost i da bude koristan čitaocu, jer u suprotnom nema smisla.
  • SEO optimizacija: Optimizacija za pretraživače pomaže u boljem rangiranju i vidljivosti na mreži i svakako je preporuka da to uradite, ja predlažem plugin ako radite WordPress koji se zove Yoast, ali imate i druga super rešenja kao što je i RankMath. Yoast na svom sajtu ima i Akademiju gde možete besplatno i da naučite SEO osnove, a za 99 dolara možete da uđete dublje u materiju. Ali samo da dodam ovde da stavka 1 a to je Relavantnost i sadržaj su nepravaziđene tehnike koje će svojim kvalitetom da potpuno zaobiđu seo tehnike i one vam neće trabati sem ako želite dublje da se rangirate planski za određene ključne reči i fraze.
  • Ažurnost: (redovnost) Redovno ažuriranje sadržaja održava veb sajt aktuelnim i relevantnim i ovo se upravao i naslanja na prethodno rečeno, zapravo poenta je da pičete konstantno, da sajt nije uspavan, da imate publiku koja dolazi redovno.

Integracija sa društvenim mrežama

  • Deljenje sadržaja na društvenim mrežama povećava vidljivost i doseg. Zapravo sa društvenim mrežama skrećete saobraćaj na svoj sajt i to je suština, jer ste kako volim da kažem na svom sajtu kučevlasnik dok ste na društvenim mrežama podstanar. A kako ljudi vise na mrežama po ceo dan zašto to ne iskoristiti.
  • Povezivanje je važno. Povezujte se sa vašom publikom i potencijalnim klijentima ili kupcima, pomozite im da vas upoznaju i da se odluče za vas. Jer je konkurencija velika i vaša aktivnost će vam pomoći da budete primećeni.

Analitika i praćenje

  • Prikupljanje podataka pomoću alata kao što su Google Analytics i Meta budinses suite su važni za praćenje posetilaca i njihove interakcije sa veb sajtom. Ovo je važna tačka susreta sa vašom publikom i na osnovu podataka ćete znati ko su ljudi koji vas prate i znaćete samim tim i kako dalje u promo aktivnosti.
  • Analiza podataka je vezana i za kontinuirano poboljšanje veb sajta i marketing strategija ako želimo veći doseg, prodaju i šta god da je naš cilj.

Cilj i svrha do kraja….

Kvalitetan i svrsishodan veb sajt je investicija koja može značajno doprineti rastu i uspehu vašeg biznisa i promotivnih aktivnosti. Dobro implementiran dizajn, sadržaj i funkcionalnosti privlače i zadržavaju posetioce, pretvarajući ih u verne kupce ili klijente, zato morate prvo da imate ideju i plan i da znate gde želite da stignete.

Komentari

Napišite odgovor ili komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


© Slobodan Mirić - Dnevnik jednog programera